18 Eylül 2012 Salı

közlenmiş kırmızı biberler


Siz de benim gibi közlenmiş kırmızı biber seviyorsanız aileniz ve misafirlerinize sofranız lezzetli bir meze olara sunmak için çabucak yapabilirsiniz.Ayrıca kırmızı biber çok faydalı bir besin kaynağı biliyorsunuzdur.
-Vücuttaki iltihaplanmaların iyileşmesinde etkilidir.
-Damar tıkanıklıklarını açar.
-İştah açıcı özelliğe sahiptir.
-Akciğerlerdeki aşırı salgıyı azaltır vesaire...

Hamile bir bayan olarak bebişime de faydalı olacak ümidiyle ara ara yapıyorum.Vücudumuzun içindeki faydalı göremeyiz belki ama ben iştah açıcı etkisine çok fena inanıyorum:)



Oldukça basit yapımı.Salçalık tatlı kırmızı biberleri ocakta veya fırında közleyip kabuklarını soyuyoruz.ve istediğimiz kalınlıkta doğruyoruz.Çekirdeklerini temizlemek istediğinize bağlı.Ben mutlaka bir faydası vardır düşüncesiyle tamamen atmadım çekirdeklerini.Közleyip doğradığınız biberleri bi kavanoza koyup içine isteğe göre sarımsak,ayçiçek veya zeytinyağı, bir miktar tuz koyarak kapağını kaynatarak sıkıca kapatıp konserve gibi bir süre saklayabilirsiniz.Hemen yemek içinde kavanoza koymadan yukarda geçen malzemelerle hazırlayabilirsiniz.Ama aromalarını çekmesi için bir süre bi kapta bekletmek daha mantıklın bence.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder